+98-21-79649900
+98-21-79649900 جستجو

پی پال PAYPAL

پی پال PAYPAL

پی پال یک سیستم پرداخت جهانی است که در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه تقریبا تمام سایت‌های فروشگاهی آنلاین بزرگ از پی‌پال پشتیبانی می‌کنند.

کاربران پی پال می‌توانند پرداخت‌های اینترنتی خود را انجام دهند و به نقاط مختلف دنیا پول بفرستند. همچنین امکان دریافت پول هم به راحتی دریافت یک ایمیل در پی پال وجود دارد. این روش پرداخت یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های خرید اینترنتی و دریافت و ارسال تراکنش‌هاست.

به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده مستقیم از پی پال در ایران و چند کشور دیگر وجود ندارد. البته به صورت غیرمستقیم و با واسطه‌ها می‌توان در ایران هم از خدمات پی پال استفاده کرد.

استفاده از خدمات پرداخت پی‌پال برای اشخاص حقیقی و حقوقی (مثل شرکت‌ها) مهیاست. در هنگام استفاده از این روش پرداخت، الزامی‌برای وارد کردن اطلاعات مالی و اقتصادی خود ندارید. هماهنگی با کسب و کارهای کوچک در عین پشتیبانی از کسب‌وکارهای بزرگ از جمله ویژگی‌هایی است که پی‌پال را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند.

پی‌پال همچنین از سیستم ضد کلاهبرداری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و از همین رو امنیت آن تضمین شده است. سرعت انجام تراکنش‌ها در این پلتفرم بسیار بالاست و راحتی استفاده از آن، محبوبیتش را دو چندان کرده است.

 

پی‌پل به صورت رسمی‌در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک سرویس انتقال پول منتشر شد. دو سال بعد و با عرضه عمومی‌سهام پی پال، ای‌بی (eBay) آن را تصاحب کرد.

در حال حاضر شراکت پی‌پال با مسترکارت باعث شده تا طیف خدمات پلتفرمش به نسبت سال‌های گذشته از تنوع بسیار بیشتری برخوردار باشد.

طبق آمارها، تا سال ۲۰۱۰، کاربران پی‌پال از مرز ۱۰۰ میلیون گذشت و در ۱۹۰ بازار و با ۲۵ ارز مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در حال حاضر این سیستم ۲۶۷ میلیون کاربر فعال دارد و از ۱۰۰ ارز ملی مختلف پشتیبانی می‌کند. حجم تراکنش‌های سال گذشته این پلتفرم ۹.۹ میلیارد تراکنش عنوان شده بود.

تلفظ صحیح عبارت «PayPal»، پِی پَل است اما بیشتر فارسی‌زبانان برای تسهیل در گفتار از تلفظ پی پال استفاده می‌کنند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

question