+98-21-79649900
+98-21-79649900 جستجو

آزمون تافل (TOEFL) یکی از مهم ترین آزمون‌ها برای افرادی هست که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی مانند آمریکا را دارد. به طور معمول بعد از حدود 4 تا 8 روز پس از تاریخ شرکت در آزمون تافل، نتایج شما بر روی وب سایت ETS قرار می‌گیرد.بعد از مشاهده نتایج شما می‌توانید نسبت به نمرات خود در آزمون تافل اعتراض کنید. اما قبل از انجام اعتراض و یا حتی آزمون دادن شما بهتر است بدانید که چه مواردی را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال شما در صورتی امکان اعتراض دارید که پیش از شرکت در آزمون، درخواست گزارش رایگان به 4 دانشگاه را ارسال نکرده باشید. در غیر این صورت شما نمی‌توانید نسبت به این نمرات اعتراض داشته باشید. از طرفی انجام این کار برای شما هزینه‌ای به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است با آگاهی کامل از این فرصت استفاده کنید.

نحوه اعتراض به نمره تافل

در قدم اول باید این را بدانید که شما فقط حق اعتراض در دو بخش آزمون تافل (TOEFL) را دارید:

  • نوشتن (Writing)
  • صحبت کردن (Speaking)

شما می‌توانید تا 30 روز پس از تاریخ شرکت در آزمون تافل، این فرصت را خواهید داشت که درخواست اعتراض به نمره آزمون تافل را ثبت کنید. این نکته بسیار مهم است ک شما نمی‌توانید به 4 بخش آزمون تافل اعتراض کنید. بنابراین امکان اعتراض در دو بخش خواندن و گوش دادن را ندارید.پس از ثبت درخواست بازبینی، افراد جدید پاسخ‌های شما در مهارت‌های فوق را بررسی خواهند کرد. نمره جدید پس از ارزیابی می‌تواند بالاتر، پایین‌تر و یا برابر با نمره پیشین شما باشد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای هر آزمون تافل تنها یک بار امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد. به عنوان مثال اگر اعتراض به نمره صحبت کردن را ثبت کنید، دیگر نمی‌توانید برای نمره نوشتن را ثبت کنید.

اعتراض به نمره تافل رایگان نخواهد بود. شما برای بررسی نمرات هر کدام از مهارت‌ها باید 80 دلا بپردازید. در صورتی که بخواهید در هر دو بخش اعتراض کنید، باید 160 دلار بپردازید.

به طور کلی افراد با یکی از دلایل زیر در نتایج آزمون تافل اعتراض خواهند کرد که عبارت است از:

  • موسسه ETS در تصحیح پاسخ‌های آن‌ها اشتباه کرده باشد.
  • پاسخ‌های آن‌ها توسط یک فرد بسیار سخت گیر بررسی شده باشد.

اعتراض در آزمون تافل (TOEFL) لزوما به معنی افزایش نمره شما نخواهد بود. در بسیاری از موارد این اتفاق رقم نخورده و شما باید مطمئن باشید. دلیل این امر این است که افراد تصحیح کننده آزمون تافل از مهارت بسیار بالایی برخوردار است و نمرات شما به صورت دقیق بررسی خواهد شد.

نحوه ثبت اعتراض به چه صورت است؟

شما باید حداکثر 30 روز پس از آزمون، درخواست خود را برای اعتراض به نمره تافل (TOEFL Rescoring) ثبت کنید. برای این کار شما ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت ETS می‌شوید. در ادامه فرم مربوط به TOEFL iBT Score Review را پر کرده و هزینه درخواست تجدید نظر نمره تافل را پرداخت خواهید کرد. در هنگام پر کردن فرم دقت کنید زیرا بعد از ثبت درخواست، امکان ویرایش اطلاعات وارد شده وجود نخواهد داشت.

پس از ثبت درخواست اعتراض، حداکثر تا سه هفته بعد، ETS نمرات شما را مجددا بررسی خواهد کرد. پس از بازبینی، گزارش رسمی نتایج آزمون تافل (TOEFL) شما به روز رسانی خواهد شد و گزارش نمرات جدیدتان برای شما ارسال خواهد شد.

پرداخت هزینه اعتراض آزمون تافل

هزینه اعتراض به آزمون تافل(TOEFL) برای هرکدام از بخش‌های Writing و Speaking برابر با 80 دلار است. بنابراین در صورتی که قصد اعتراض برای هر دو بخش را دارید، باید 160 دلار بپردازید. بعد از پر کردن فرم TOEFL Score Review به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید. برای پرداخت هزینه اعتراض به نمره تافل باید با یکی از کارت‌های اعتباری مستر کارت یا ویزا کرات صورت بگیرد. در صورتی که شما هیچ کدام از این کارت‌ها را ندارید میتوانید از سایت(اسم سایت و لینک) پرداخت کنید. 

همانطور که در بالا هم اشاره شد، در صورت تغییر در نمره شما، هزینه اعتراض به نمره آزمون تافل بازگردانده می‌شود و ایمیلی نیز مبنی بر بازگشت پول دریافت خواهید کرد. در صورتی که نمره شما تغییری نکند هزینه به شما باز نخواهد گشت.

آیا بعد از انجام اعتراض نمره شما بالا خواهد رفت؟

در ابتدا باید بدانید هدف از اعتراض به ست آوردن نمره بالاتر در دو بخش نوشتن و صحبت کردن است. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که اعتراض به نمره، به این معنا نیست که نمره شما بالاتر خواهد رفت. گاهی اوقات ممکن است فردی که دوباره نمره شما تصحیح می‌کند، نمره شما پایین‌تر دهد. البته این مورد بسیار نادر است چون افراد تصحیح کننده با دقت کامل برگه شما تصحیح خواهند کرد. در بیشتر موارد این نمرات تغییری نخواهد کرد. در صورت اعتراض نمره شما بیش از 2 الی 3 نمره بیشتر تغییر نخواهد کرد و ممکن است بالا برود یا پایین. اما سوالی که برای افراد پیش خواهد آمد این است که آیا این تغییر تاثیری هم خواهد داشت؟

در صورتی که شما متقاضی تحصیل در خارج هستید، هر نوع تغییری در نمره تافل شما می‌تواند در قبولی یا عدم قبولی شما اثرگذار باشد به عنوان مثال اگر نمره شما افزایش یابد شانس شما برای پذیرفتن افزایش خواهد یافت، به خصوص اگر نمره شما زیر 100 باشد. دلیل این امر هم این است که بسیاری از دانشگاه‌ها برای ثبت نام دانشجویان، حداقل نمره 100 در آزمون تافل (TOEFL) را درخواست می‌کنند. در صورتی‌که نمرات شما هم پایین باشد، به همان اندازه شانس شما کاهش خواهد یافت.

از آنجایی که در گزارش نمرات تاف نمرات پیش از اعتراض شما ثبت نمی‌شوند، دانشگاه‌ها به نمرات اصلی شما دسترسی نخواهند داشت.

نکته بسیار مهم قبل از اعتراض این است که در صورت تغییر نمره هزینه به شما باز خواهد گشت اما در صورت عدم تغییر این هزینه به شما باز نخواهد گشت. بنابراین در این صورت پول شما ممکن است هدر برود. بنابراین بهتر است قبل از ثبت درخواست اعتراض در وهله اول شانس بالایی برای تغییر نمره خود در نظر داشته باشید و در وهله دوم نسبت به پرداخت مبلغ مشکلی نداشته باشید.

پس از شرکت در آزمون تافل (TOEFL) و دریافت گزارش نمرات، در صورتی که از نمرات خود راضی نیستید، می‌توانید در دو بخش نوشتن (Writing) و خواندن (Speaking) نسبت به نمرات خود اعتراض کنید. هزینه هر بخش برای اعتراض 80 دلار است. در صورتی که می‌خواهید به نمرات خود اعتراض کنید بعد از ثبت درخواست خود باید هزینه آن را پرداخت کنید. برای پرداخت لازم است که شما یکی از کارت‌های اعتباری مستر کارت یا ویزا کارت را داشته باشید. در صورتی که هر کدام از این کارت‌ها را ندارید می توانید از طریق سایت (نام سایت و لینک) پرداخت خود را انجام دهید.

نحوه ثبت سفارش

انتخاب خدمت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون

پرداخت و ثبت سفارش

پرداخت و ثبت سفارش

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون

محبوبترین خدمات

مشاوره نیاز دارید؟

سوالات شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ،

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ،

از آنجا که لورم ایپسوم، شباهت زیادی به متن های واقعی دارد، طراحان معمولا از لورم ایپسوم استفاده میکنند تا فقط به مشتری یا کار فرما نشان دهند که قالب طراحی شده بعد از اینکه متن در آن قرار میگرد چگونه خواهد بود و فونت ها و اندازه ها چگونه در نظر گرفته شده است.

question